Personal System Service

Najczęstsze pytania

Praca tymczasowa rodzi wiele pytań – sporo osób ma wątpliwości co do tej formy zatrudnienia, obawia się braku urlopu lub innych przywilejów pracowniczych. Odpowiadamy na najczęstsze pytania, aby jak najlepiej wyjaśnić poszczególne kwestie i pomóc w podjęciu właściwej decyzji.

Praca tymczasowa to forma zatrudnienia na określony czas – od jednego dnia do nawet kilkunastu miesięcy. Termin wykonywania pracy jest zawsze formalnie określony w umowie, dlatego Pracownik wie, jak długo będzie zatrudniony.

Pracownik tymczasowy zostaje zatrudniony na umowę o pracę na czas określony – jest to zatem czas wliczany do stażu pracy, a więc uwzględniany przy wyliczaniu wysokości emerytury.

Pracownik tymczasowy za każdy miesiąc pracy u jednego pracodawcy uzyskuje 2 dni urlopu wypoczynkowego. W danym roku kalendarzowym, w zależności od stażu pracy, każdemu przysługuje 20 lub 26 dni urlopu płatnego.

Może się zdarzyć, że nowy pracownik nie będzie dobrze się czuł w swojej roli lub pracodawca nie będzie zadowolony z wykonywanych przez niego zadań. Obie strony mogą rozwiązać umowę o pracę zawartą na czas określony, przy zachowaniu okresu wypowiedzenia wynoszącego 3 dni dla umowy zawartej na maksymalnie 2 tygodnie lub 1 tydzień dla umowy na okres dłuższy niż 2 tygodnie.
Liczba ofert pracy w naszej bazie zależy od sytuacji na lokalnym rynku pracy. Wpływa na to między innymi sezon (w niektórych okresach więcej firm szuka pracowników tymczasowych), ale znaczenie mają też kwalifikacje pracownika, doświadczenie oraz jego dyspozycyjność. Dlatego czas oczekiwania na pracę bywa różny.
Brakuje odpowiedzi na pytanie?

Skontaktuj się z nami

    OŚWIADCZAM, ŻE ZAPOZNAŁEM/AM SIĘ Z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI

    Pola z * są wymagane.